Koikkelehdinta

Herra Hassumassun Maailmassa liikutaan yleensä käyttäen omia klabbeja eli jalkoja. Tämä on sekä ympäristöystävällistä että terveellistä, eli siis kaikin puolin toivottavaa. Omin jaloin koikkelehtiessa voi liikkua neljällä eri nopeudella, jotka ovat Hiiwiskely, Köpöttely, Hölökkä ja Sprintti.

Uiminen

Vetisiä asioita kohdatessaan on myös mahdollista uida. Uiminen onnistuu helpoiten alastimena, mutta myös Piänen väskyn kanssa kohtuullisen hyvin. Suurempaa väskyä käyttäessä tai mitään päällä tai käsissä pitäessä hommasta tulee hankalampaa. Uimismahdollisuudet ovat kääntäen verrannollisia mukana olevan romun määrään, ja otuksen Müskelit loppupeleissä määräävät kuinka pitkään homma on mahdollista.

Jos uimamüskelit loppuvat kesken, otus hukkuu. Hukkumiskuolemasta päätyy tunnetusti Hämärään Metsään. 

Lentäminen

ks. Kulkuneuvot

Väsky

Jokainen otus roudaa omaisuuttaan joko päälle puettuna, käsissään (tjsp.) tai erillisessä väskyssä eli kantolaitteessa. Väskyjä on neljänlaisia, ja niiden täyttöaste määrää määrää sen, miten nopeasti ja näppärästi kantajansa pystyy liikehtimään. Väskyn koko vaikuttaa myös liikkumiseen, sillä valtavan romumäärän mukana roudaaminen ei toki ole mitenkään hirvittävän tehokasta.

[tähän sitten taulukko väskyistä ja liikkumisnopeuksista]

On perin tarpeellista huomata, että myös kaikilla esineillä on väsky. Esineiden väsky on aina täynnä, minkä takia ne eivät normaalioloissa kykene liikkumaan. Väskyn voi kuitenkin ryöstää eli kaupusteluvoittaa tyhjäksi, jolloin esineet lähtevät harhailemaan päämäärättömästi.